Gościnnie wystąpili

Arebell – człowiek, Wojownik

„To z tego pomieszczenia są trzy wyjścia ?”

Młoda dziewczyna pochodząca z Jerris. Swego czasu była obiektem westchnięć Keina;-) Dosyć wysoka, silna fizycznie, raczej zgrabna i atrakcyjna, choć na pewno nie jakiejś niepospolitej urody. Brązowe oczy, długie, kręcone włosy kasztanowej barwy, bicepsy pokryte tatuażami. Arebell zazwyczaj nosiła kolczugę i uzbrojona była w trollowy miecz (z odpowiednio przerobioną rękojeścią), którym władała z imponującą swobodą.

Dołączyła do drużyny w okolicach południowego Ustrektu (a raczej regionu, w którym kiedyś był Ustrekt). Była wówczas ranna i wyczerpana (uciekała przed Throalczykami, uznana za zamieszaną w nieudany zamach na księcia Nedena).

Razem z drużyną podróżowała aż do Vivane, później miało miejsce kilkutygodniowe rozstanie. Spotkali się ponownie we Vrontok (przy Powietrznej Przystani), wspólnie podróżowali do Jerris i brali udział w bitwie orkowych nomadów na pustkowiach na zachód od Kratas. W tej krwawej bitwie Arebell zginęła.

Szumnigurad – krasnolud, Wędrowny Mędrzec

„Jeżeli on miał takich poje…nych przyjaciół, to nie chcę poznawać jego wrogów !”

Drużyna spotkała tego młodego krasnoluda podczas podróży z Kara Fahd do Vivane. Była to pierwsza wyprawa tego Wędrownego Mędrca z Throalu (tam urodził się i wychował). Krasnoludzkie królestwo zleciło mu załatwienie pewnych spraw w Vivane. Dla drużyny był on pewnym źródłem informacji, aczkolwiek prawdziwa jego pasja i najbardziej szczegółowa wiedza była dla drużyny skrajnie nieużyteczna. Większość nauki Szumnigurad poświęcił bowiem fascynującej go rasie Liściowców – dziwnych, mało znanych Dawców Imion żyjących w odległej prowincji Vasgothia.

Szumnigurad na szlaku nie przydawał się drużynie zupełnie do niczego. Wszystkich zastanawiało jak taki nieudacznik poradził sobie podróżując samotnie. On jednak bardzo chętnie dzielił się swoimi spostrzeżeniami i radami (robił to o wiele częściej, niż ktokolwiek by chciał:). Krasnolud okazał się być jednak pomocny już po dotarciu do Vivane, kiedy z Morfeuszem musieli przebić się przez tony akt, papierzysk i dziwnych dokumentów.

Gdy drużyna zmuszona była opuścić Vivane – Szumnigurad postanowił tutaj pozostać jeszcze jakiś czas (zupełnie pochłonięty naukową pracą dotyczącą Liściowców:).

Mruk – troll, Ksenomanta

nie ma cytatu, bo on raczej milczał ;-)

Urodził się i wychował z Zniszczonej Dzielnicy Vivane. Gdy drużyna dotarła do jego rodzinnego miasta – była już znana w Barsawii i Mruk słuchał opowieści o nich niejednokrotnie. Los tak chciał, że Mruk miał możliwość dostarczenia drużynie listu od Arebell. Postanowił zaryzykować i postarał się, by drużyna opuściła Vivane w jego towarzystwie. Wiele się od nich nauczył, ale także okazał się bardzo pomocny. Podczas poznawania tajemnic ksenomancji był pilnym uczniem, co zaprocentowało w przyszłości.

Mruk towarzyszył drużynie po opuszczeniu Vivane, podczas podróży do Jerris, wędrówki na wschód, bitwy u boku orkowych nomadów, oraz podczas podróży do Iopos, gdzie drużyna ostatecznie rozpadła się, a legenda o nich się kończy.

Ilustracja pochodzi z okładki podręcznika Ardanyan’s Revenge wydanego przez Red Brick Limited w ramach trzeciej edycji Earthdawna.

Autorem ilustracji jest Kathy Schad.