Earthdawn – 1 edycja – przygody

Znajdziesz tutaj informacje o gotowych przygodach wydanych w ramach 1 edycji Earthdawna. W każdym przypadku oprócz kilku słów komentarza, prezentuję okładki (także edycji polskiej, o ile była). Wydawcą pierwszej edycji była FASA Corp., edycji polskiej Wydawnictwo MAG. W osobnych wpisach znajdziesz informacje o pozostałych podręcznikach wydanych w ramach 1 edycji. Dalej opisałem wszystkie podręczniki, jakie wydawnictwo Living Room Games opublikowało w ramach 2 edycji Earthdawna. Kolejne wpisy prezentują podręczniki wydane przez RedBricka. W pierwszej kolejności zaprezentowałem informacje o edycji Earthdawn Classic, na koniec zaś wszystkie do tej pory wydane podręczniki w ramach bieżącej, trzeciej edycji systemu.


Mists of Betrayal

(Mgły Zdrady)

Bardzo typowa przygoda dla początkujących postaci. Przede wszystkim jednak mam tu na myśli młodych, początkujących graczy, a nie stopień zaawansowania ich bohaterów. Liniowa, dosyć banalna fabuła oparta na serii spotkań, pojedynków, i dalszego marszu do przodu. Wysiłku intelektualnego to nie wymaga i chwilami bywa nudne.. no ale przygoda nie jest znowu taka ostatnia. Dzieje się w ciekawym regionie Barsawii, od Przyczółku do Krwawej Puszczy. Całość kręci się wokół jednej z bardziej znanych barsawiańskich legend, co nadaje całości nieco klimatu.

104 strony, rok wydania: 1993


Terror in the Skies

(Koszmar z Przestworzy)

W tej przygodzie drużyna początkujących adeptów ratuje Travar. Dosyć to głupie, naiwne i się kupy nie trzyma, ale za to jest trochę widowiskowych scen, latające statki, dziwne bestie nad miastem – dużo fajerwerków innymi słowy. Raczej odradzam prowadzenie tego. Ale cóż, to tylko moje zdanie, być może komuś się to podoba.

94 strony, rok wydania: 1994


Infected

(Splugawieni)

Bez rewelacji, ale to chyba najciekawsza z przedstawionych tutaj pozycji. Średnio napisane, ale przedstawiony pomysł jest jak najbardziej do wykorzystania. Teoretycznie „Splugawieni” zaczynają earthdawnowego storyline’a ale to chyba jednak przesadzone stwierdzenie (nie dowiedziałem się o tym z przygody, tylko z jakiejś recenzji:>). Lata temu, gdy tą przygodę wydano, mogła być w swojej konstrukcji czymś nowym i dość ciekawym… dzisiaj jedynie przeciętna.

80 stron, rok wydania: 1994


Parlainth Adventures

Uzupełnienie dodatku Parlainth – niewielka objętościowo książeczka z przygodami ulokowanymi w Zapomnianym Mieście. Od krótkich przygód nie można wymagać zbyt wiele, ot uzupełnienie materiału źródłowego, który można użyć wybiórczo lub wcale.

80 stron, rok wydania: 1994


Shattered Pattern

Przygoda ta kontynuuje storyline Earthdawna, zapoczątkowany w „Splugawionych”. Przeznaczona dla dosyć zaawansowanych adeptów, ma dość ciekawe tło fabularne (storyline Earthdawna jest przemyślany i ciekawy, w przeciwnieństwie do większości gotowych scenariuszy), sama przygoda nie powala na łopatki, ale niektórzy grali i sobie chwalą, więc wprawny MG pewnie zdoła z niej trochę wyciągnąć.

80 stron, rok wydania: 1994


Sky Point Adventures

(Przygody w Powietrznej Przystani)

Ta broszurka, to taki dodatek do dodatku „Powietrzna Przystań i Vivane”. Trzy niezależne przygody do poprowadzenia w w.w. miejscu. Przyznam się bez bicia, że książeczkę przekartkowałem po łebkach. Przygody są krótkie, schematyczne i bardzo proste. Podręcznik źródłowy o Vivane i Powietrznej Przystani zawiera tyle znakomitych pomysłów na przygody, że nie odczułem potrzeby korzystania z tej skromnej ‘ściągawki’ ;-)

80 stron, rok wydania: 1995


Blades

Storyline ciąg dalszy. „Blades” to pięć powiązanych ze sobą przygód. Tytułowe ostrza związane są bezpośrednio z odrodzeniem Kara Fahd i historią przedstawioną we wspomnianym wcześniej źródełku dotyczącym orkowego królestwa.

104 strony, rok wydania: 1995


Throal Adventures

Kolejna, niewielka objętościowo książeczka z przygodami uzupełniającymi materiał źródłowy z innego podręcznika. Tym razem zestaw przygód do rozegrania w Throalu. Krótkie i dość proste, ale niektóre haczyki fabularne z powodzeniem można użyć na swoich sesjach.

80 stron, rok wydania: 1996


Prelude to War

Końcowy akcent FASY związany z linią historyczną świata gry. Akcent z największym rozmachem i najbardziej udany. Scenariusz, to scenariusz, więc nie będę spojlerował – ale po tytule wiele można wywnioskować. W Barsawii zaczyna się dziać i wiele w prowincji zmienia się bezpowrotnie. Nie trzeba koniecznie prowadzić, ale przeczytać ‘Prelude’ warto.

120 stron, rok wydania: 1996